28. мај 2013.

Поздрав из Јордана (други део)

У претходном посту сам описала сапун са кафом коју сам добила из Јордана. Међутим осим кафе добила сам још једну ставрчицу на поклон која ме је баш одушевила: блато Мртвог Мора!
У Јорданској долини, на најнижој тачки палнете Земље, налази се Мртво Море. Ово море, заправо слано језеро, је географски феномен. Садржи око 30% соли што је око девет пута више од обичне морске воде. Овако слано представља ризницу минерала (глина, кварц, лискун, каолин, бентонит) и соли (магнезијума, калцијума, гвожђа, цинка) који благотворно делују на кожу. А на дну мора је чувено блато (тј. нека врста глине) за које се сматра да, захваљујући јединственом саставу, смањује болове у мишићима и зглобовима, обнавља иритирану и суву кожу, дубински је чисти и балансира јој влажност.
Са овако драгоценим састојком у рукама није ми требало много времена да се одлучим како ћу га искористит. Наравно, направила сам сапун!

Сапун са блатом Мртвог мора и активним угљем
Узимајући горе наведене карактеристике блата Мртвог Мора додала сам и мало активног угља да би се ефекат чишћења појачао. Додала сам као вишак масноће ши бутер тако да моју, веома суву кожу, овај сапун не исушује.

"Detox" сапун
Није све ишло тако глатко док сам га правила, али ја сам сама закомпликовала... Желећи да сапун има мирис свежине искомбиновала сам мирисно уље алоје и Cotton Baby која никад добро не „сарађују“ у сапунима који се раде хладним процесом зато што муњевито стегну сапунску смесу и прилично загорчају рад. Али вођена неким чудом, а највероватније под утицајем „soaping gremlin-a” :), ја сам ова два мирисна уља лепо измешала (комбинација је ставрно чаробна) и бацила се у акцију!
Мада шаре нису испале како сам планирала ипак сам на неки начин задовољна крајњим исходом. Сапунска маса је била тешка за обликовање, јер је почела да се брзо згушњава, и крајњи исход баш и није у складу са мојом визијом. Али сам ипак на неки начин задовољна... У визуелном смислу овај сапун не одузима дах али је јако брзо постао мој нови фаворит. Већ видим нову туру на помолу! 





А до тада желим вам успешан остатак радне недеље и срећно сапуњање!

10 коментара:

  1. Your soap is beautiful. It looks like a rock, like granite. I´m really impressed. The soap reminds me of the rocky beaches that I´ve spent my childhood summers on playing.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Marika, indeed you are right. It looks like a rock! I didn't notice that since I was occupied thinking how to improve next batch :)

      Избриши
  2. Bas sjajno izgleda :) ! Pomislla sam da je komad mermera . Bravo Goco !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mila, sada to i ja primecujem jer sve vreme sam ovaj sapun iskljucivo gledala kao ne bas uspeli pokusaj saranja u odnosu na moj plan :)

      Избриши
  3. I think it's breathtaking Gordana...it looks like granite! I bet the dead sea mud will be lovely in your soap, enjoy!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Cee! Yes, dead sea mud is really precious soap ingredient and I like it a lot. I almost used one soap bar :)

      Избриши
  4. Slažem se sa svima ptethodno,da liči na kamen ili mermer i odlično izgleda. Tačno znam kakve si probleme imala,al' šta da se radi,mnogo je dobro kad sapun miriše! Naročito me zanima efekat tog blata u sapunu,možda treba da napraviš i 'scrub cubes',da bi mu pojačala dejstvo.
    Imamo li i treći deo jordanske priče,baš volim egzotične sastojke?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Maja! "Scrub cubes", odlicna ideja! Na zalost nemam vise sastojaka iz Jordana ali bice jos proizvoda sa jednim drugim egzoticnim sastojkom uskoro!

      Избриши
  5. Gorgeous, Gordana! The soap does look like a beautiful piece of granite. Dead Sea mud sounds like a wonderful ingredient!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...