17. јул 2012.

Пчеле, восак, мед и остало

Приликом осмишљавања рецептура за сапуне покушавам да искористим што више локалних састојака. Између осталог то су пчелињи восак и мед, производи који су ми, захваљујући труду родитеља мог супруга, заиста на дохвату руке.
Недавно смо посетили њихов пчелињак, боље речено оазу мира, смештену у воћњаку пиротског села Петровац, где се осим кошница налази и мали објекат за помоћ приликом пчеларских активности а који има прелепи трем са кога пуца поглед  на пчеле, зеленило и околни крајолик.
Неке од кошница пчелињака у Петровцу
Како се тог дана вадио мед искористила сам прилику да усликам делић процеса. Овде додајем да сам потпуни лаик по питању пчеларства али и те како уживам у причама мог свекра о пчелама које су толико живописне.
Овако изгледа рам, на коме се скупља мед, одмах након извлачења из кошница:
Скидање саћа са рама
Ово је восак скинут са поклопаца рамова а који ће се накнадно претопити:
Прикупљен восак за претапање
Наравно ту је и главни производ! Ове године и није било великог приноса али зато је добијени мед "зрео" и више него укусан: 
Мед са саћем
Након претапања добијају се погаче воска. Ја сам ову добила на поклон још прошле године:
Нерафинисани пчелињи восак
 А остало? Мислим да претпостављате да се ради о сапунима. Пчелињи восак користим као сатојак у већини рецептура за сапуне које кувам. Oсим што даје чврстину сапуну негује и штити ћелије коже од штетних фактора средине. Такође имам и неколико врста сапуна у које додајем мед. Способност меда да везује влагу чине га идеалним састојком многих козметичких производа јер кожу одржава хидрираном и свежом. А  мени се јако допада како лепу боју даје сапуну. Погледајте на фотографији испод мој сапун са козјим млеком направљен топлим поступком у који сам додала мед:
Сапун "Козје млеко и мед" добијен топлим поступком
А када се дода у сапуне пављене хладним поступком добије се још тамнија нијанса. Овај сапун испод сам недавно направила. У њему је и луфа купљена од произвођача у Србији!
Сапун са козјим млеком, медом и луфом
Надам се да сте уживали. Желим вам свако добро и срећно сапуњање!

6 коментара:

  1. Ovaj sapun koji nema dodatih ni mirisnih, ni eteričnih ulja,toliko dobro miriše,da ne mogu da prodjem pored njega,a da ga ne onjušim. Svaki put! Od mnoštva sapuna koji su mi u kupatilu na testiranju,ovaj Gocin hoću da potrošim sama i sa užitkom. I stalno se pitam....'A kako ću posle da ga njuškam?'. Kao da je Goca 'preko sveta',pa ne mogu da nabavim i drugi.
    Moj deka je bio vrstan pčelar u niškom kraju i kao dete sam htela-ne htela,morala da konzumiram pcelinje proizvode. A ceo postupak vadjenja meda smo sestra i ja pratile radoznalo i sa bezbedne distance. Inače,burno reagujuem na ubod pčele,pa se nisam nudila kao pomoć.
    Eto,a sad kupujem pcelinji vosak za sapune i butere i zavidim Goci na vrednom svekru pčelaru!

    ОдговориИзбриши
  2. Ova pogaca izgleda potpuno fantasticno! Ne kao ove pastile sto valjaju na zapadu... Moracu i ja da probam da napravim sapun sa voskom, definitivno!

    ОдговориИзбриши
  3. Slazem se sa Majom, sapun sa medom toliko dobro mirise da mu je greh dodavati bilo kakav miris. Ja sam ga dosad dodavala samo u sapun od 100% maslinovog ulja i dobijem malo svetliju nijansu od one na slici, nekako toplo zutu boju. Vosak za sad nisam dodavala u sapune, mogla bih probati...

    ОдговориИзбриши
  4. KAKO BI GLASILA RECEPTURA ZA SAPUN OD VOSKA I MEDA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ubacim do 3% voska u recepturu. Mozete pogledati osnovnu recepturu koju sam objavila u sledecem postu: http://mojsapun.blogspot.rs/2013/06/blog-post_28.html. Posto cete je modifikovati dodavanjem voska proverite kalkulaciju za preracunavanje kolicine NaOH, mozete koristiti sledeci kalkulator: http://soapcalc.net/calc/soapcalcwp.asp

      Избриши
  5. Поштована, будући да се бавим пчеларством, имам свој восак, мед и прополис. Волео бих да направим сапун за сопствену употребу ( не само за прање руку, већ и косе, јер ми куповним иритирају кожу главе), који би садржали ове пчелиње садржаја. Најлепше вас молим да ме упутите на начин израде и сразмере пчелињих производа.
    С поштовањем,
    Никола

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...